Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2011

Τι κάνουν τα εργαλεία διαχείρισης (Administration Tools) των Windows 7 και πώς να τα προσθέσετε στην γραμμή Έναρξης



Ανάμεσα στις πολλές επιλογές των Windows 7 υπάρχουν και μερικά εργαλεία πάρα πολύ χρήσιμα και καθόλου γνωστά στο μεγαλύτερο μέρος των χρηστών. Σίγουρα τα έχετε δει αλλά σχεδόν κανένας δεν ξέρει τι κάνουν. Χρησιμοποιούνται κυρίως από διαχειριστές αλλά για αυτό είμαστε εδώ για να μάθετε ποιο εξειδικευμένα πράγματα για τον υπολογιστή σας και να μην είστε απλοί χρήστες.

Τα εργαλεία ενδέχεται να διαφέρουν από έκδοση σε έκδοση αλλά κατά κύριο λόγω είναι τα παρακάτω:

Διαχείριση υπολογιστών (Computer Management):  Διαχειρίζεται τοπικούς ή απομακρυσμένους υπολογιστές Επίσης πραγματοποιεί και άλλες εργασίες όπως  παρακολούθηση γεγονότων στο σύστημα σας ,διαμόρφωση των σκληρών δίσκων και διαχείριση της απόδοσης του συστήματος σας.



Διαχείριση Αρχείων προέλευσης δεδομένων  (Windows 7 ODBC Data Source Administrator):Σας επιτρέπει να διαχειριστείτε και να ρυθμίσετε πολλαπλές πηγές δεδομένων. Μπορείτε να παρατηρήσετε να προσθέσετε να σβήσετε ή να διαμορφώσετε πηγές δεδομένων με χρήστες πηγές δεδομένων ονομάτων, γνωστά και ως  DNS (Data Source Names) κάτι που θα δείτε συχνά στις καρτέλες του εργαλείου. Μια πηγή δεδομένων χρήστη είναι ορατή μόνο σε εσάς και μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από εσάς. Μία από τις δυνατότητες αυτού του  εργαλείου είναι  ένα κάνετε εξαγωγή ή εισαγωγή μιας πηγής δεδομένων.



Εκκινητής  iSCI : Το  Internet SCSI (Small Computer System Interface) δεν είναι αρχικά ενεργοποιημένο . Την πρώτη φορά που θα πάτε να το ανοίξετε θα σας ενημερώσει για την κατάσταση του και αν θέλετε να το ενεργοποιήσετε. Πρόκειται για ένα πρωτόκολλο ιντερνέτ  βασισμένο σε πρότυπο αποθήκευση ς δεδομένων μέσω δικτύων που αναπτύχθηκε από την  Internet Engineering Task Force (IETF). Σας βοηθάει να μεταφέρετε δεδομένα σε απομακρυσμένες αποστάσεις και σε εσωτερικά δίκτυα.



Τοπική πολιτική ασφάλειας (Local Security Policy): Σας επιτρέπει να διαχειριστείτε τους ωδικούς ασφαλείας και τους αποκλεισμούς χρηστών στον υπολογιστή σας. Σας επιτρέπει ακόμα να ρυθμίσετε το Τείχος Προστασίας σας σε μεγαλύτερο επίπεδο, να ρυθμίσετε την κρυπτογράφηση των αρχείων σας και την εφαρμογή του λογισμικού Bitlocker. Στις πολιτικές ελέγχου εφαρμογών σας δίνει δικαιώματα χρήσης στην εφαρμογή AppLocker για να ρυθμίσετε ποια θα έχουν δικαιώματα στις εφαρμογές σας.



Διαγνωστικά Μνήμης (Memory Diagnostic) : Πολύ χρήσιμη εφαρμογή για τον έλεγχο τυχόν προβλημάτων στον έλεγχο της μνήμης του υπολογιστή σας. Μόλις εκτελέσει τον έλεγχο θα κάνει επανεκκίνηση τον υπολογιστή μόνο του.



Εποπτεία Επιδόσεων (Performance Monitor):  Δείτε πληροφορίες συστήματος σχετικά με την CPU σας την μνήμη σας, το σκληρό δίσκο και τις αποδόσεις στο διαδίκτυο. Μπορείτε να δείτε δεδομένα είτε σε πραγματικό χρόνο ή από αρχείο καταγραφής. Πολύ χρήσιμο εργαλείο για να βελτιώσετε την απόδοση του Υπολογιστή σας και να δείτε τι φταίει. Το άνοιγμα εποπτείας πόρων είναι ένα πολύ παραστατικό εργαλείο όπως βλέπετε παρακάτω.



Διαχείριση εκτυπώσεων(Print Management):  Διαχειρίζεται τους εκτυπωτές που βρίσκονται συνδεδεμένοι σε δίκτυα και άλλες εργασίες διαχειριστή.

Υπηρεσίες (Services): Πάρα πολύ χρήσιμο εργαλείο. Διαχειρίζεται όλες τις εργασίες που τρέχουν όταν ανοίγεται τον υπολογιστή σας και δεν είναι εμφανής αλλά λειτουργούν στο παρασκήνιο. Πρόκειται για υπηρεσίες στο ιντερνέτ, φακέλων, κρυπτογραφίας, εκτύπωσεων και καταγραφής προβλημάτων στον υπολογιστή σας. Μπορείτε να σταματήσετε να ξεκινήσετε να τροποποιήσετε ή να μετακινήσετε μια υπηρεσία.



Παράμετροι Συστήματος (System Configuration) :Μπορείτε να διαχειριστείτε πολλές επιλογές όπως την εκκίνηση του υπολογιστή, την εκκίνηση στοιχείων, τα εργαλεία και τις υπηρεσίες.  



Χρονοδιάγραμμα εργασιών (Task scheduler): Μπορείτε να διαχειριστείτε και να δημιουργήσετε κοινές εργασίες που ο υπολογιστής σας θα διεκπεραιώνει σε χρονικά διαστήματα που εσείς του καθορίζετε.



Τείχος Προστασίας (Firewall): Εδώ μπορείτε να ελέγξετε και να διαμορφώσετε το Τείχο προστασίας των windows σας.  Πρόκειται  για ένα εικονικό τείχος που σας ειδοποιεί κάθε φορά που κάποιος μέσω του Ιντερνέτ προσπαθεί να αποκτήσει πρόσβαση σε αρχεία του Υπολογιστή σας. Στα Vista υπήρχαν δύο επιλογές με τις οποίες μπορούσατε να ρυθμίσετε το Firewall Ιδιωτικό και δημόσιο. Στα Windows 7 υπάρχουν 3 επιλογές Σπίτι, εργασία και δημόσιο. Στις δύο πρώτες επιλογές ενεργείτε σαν ιδιωτικό δίκτυο.



ΠΩΣ ΝΑ ΕΙΣΑΓΕΤΕ ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΟ ΜΕΝΟΥ ΕΝΑΡΞΗ

Όπως είδαμε τα παραπάνω πολύ χρήσιμα εργαλεία είναι καλό να  χρησιμοποιείται μερικά ακόμα και αν δεν είστε πολύ έμπειρος χρήστης για την καλύτερη λειτουργία του υπολογιστή σας. Για να τα βρείτε πατάτε το κουμπί ¨έναρξη>> Πίνακας Ελέγχου και επιλέγεται Εργαλεία Διαχείρισης αφού έχετε επιλέξει προβολή σε μικρά εικονίδια.

Για να τα προσθέσετε στο Μενού Έναρξης τότε πατάτε δεξί κλικ πάνω στο κουμπί της Έναρξης (το σηματάκι των windows κάτω αριστερά στην αρχική σας οθόνη) και επιλέγεται Ιδιότητες. Επιλέγετε την καρτέλα Μενού Έναρξη και πατάτε Προσαρμογή από τα δεξιά.



Στο παράθυρο που θα σας ανοίξει επιλέγετε κατεβαίνοντας τα Εργαλεία Διαχείρισης και επιλέγετε «Εμφάνιση στο Μενού «’Όλα τα προγράμματα» και στο μενού «Έναρξη»» και τα έχετε προσθέσει.

AddThis

Ratings and Recommendations by outbrain